Dags att röra oss vidare utmed spanska medelhavskusten. Vi tar sikte på fina Almerimar med ställplats på en pir nere i hamnen. Vacker tur genom bergen, slingriga vägar med djupa stup ner i havet.



Framme i Almerimar!

Det var väldigt blåsigt här i Almerimar, många vind- och kite-surfare ute. Första gången vi ser surfare och snö samtidigt, det är Sierra Nevada man ser i bakgrunden. Bilen gungade rejält i stormen och vågorna gick höga. Vi höll oss inne under sena eftermiddagen och tog oss sedan ut i motvinden för att få lite mat i magarna. Blåsten forsatte och när vi gick och la oss blev vi gungade till sömns, kändes som om vi var på båten! Nästa morgon var det helt vindstilla och soligt, konstigt hur fort det kan ändra sig. Vi tog fram cyklarna och tog en tur utmed den långa strandpromenaden, besökte två fri-campar-ställen och hittade våra kompisar Lizzy och Ove. Vid stranden var det stort pådrag med polis och biologer/veterinärer, en val (?) hade spolats upp på stranden. Tyvärr var den död, så de kunde inte göra så mycket.
Eftermiddagen har vi spenderat i solen vid husbilen, ett hopp över muren så är vi nere på stranden.






































