Örkelljunga

Övernattning i Burg

Genväg genom Paris till Greven

 

P4200025-S

 

P4200027-S

 

P4200029-S

 

P4200030-S

 

P4210033-S

 

P4210042-S

 

P4210049-S

 

P4210050-S

 

P4210052-S

 

P4210054-S

 

P4210057-S

 

P4220058-S

 

Vi far norrut till Mimizan

 

P4190020-S

 

 

Långfredag i El Escorial

 

P4170093-S

 

P4170098-S

 

P4170105-S

 

P4170119-S

 

P4170120-S

 

P4180128-S

 

P4180131-S

 

P4180142-S

 

P4180150-S

 

P4180156-S

 

P4180162-S

 

P4180182-S

 

P4180191-S

 

P4180197-S

 

P4180226-S

 

P4180239-S

 

P4190009-S

 

Segovia

 

P4150041-S

P4150047-S

P4150052-S

P4150059-S

P4150070-S

P4150072-S

P4150074-S

P4150081-S

P4160012-S

P4160015-S

P4160025-S

P4160031-S

P4160038-S

P4160042-S

P4160043-S

P4160048-S

P4160056-S

P4160059-S

P4160062-S

P4160067-S

P4170085-S

P4170091-S

 

Hämtar upp Elsa & Miguel

 

 

P4140009-S

 

P4150021-S

 

P4150024-S

 

P4150034-S

Utflykter

Igår tog vi moppen till den lilla staden Mazarron. Vi promenerade runt lite men det gick ganska fort, stan är inte så stor. Poolen är tydligen stängd varje onsdag så det blev ingen simning men istället tog vi en barfota-promenad på stranden. Sanden var mycket varm, det är att föredra tidig eller sen promenad för att skona fossingarna. Det var en varm och solig dag och på kvällen gick vi till den trevliga restaurangen Maria. Dagens meny bestod av grönsakssoppa, svärdfisk med pommes och sedan en glass till efterrätt.

Idag åkte vi grusvägar längs kusten västerut. Det var mycket guppigt och grusigt så vi körde långsamt och  njöt av utsikten. Det var ganska ödsligt men ibland mötte vi några hurtiga cyklister och även en och annan vandringsman. Vi åkte också upp i villakvarteren som ligger upp i berget ovanför Bolnuevo. Svindlande utsikt över Medelhavet. Efter lunchen tyckte vi det dammade så konstigt, det visade sig vara en dimma som drog in över byn. Nu såg vi inte berget alldeles bakom oss och det blev genast kallare (19 grader) så vi gick in och vilade lite siesta.

P4090001-S

En staty utanför en kyrka i Mazarron.

P4090002-S

Åt middag på “Marias” – här är Maria på bilden, en kul och glad tjej som snackar och skrattar med alla gäster. Hon är riktigt duktig på både engelska och spanska.

P4100006-S

 

P4100018-S

Scootertur västerut. Fantastiska klippformationer utmed hela kusten. Verkar vara någon form av sandsten.

P4100020-S

 

P4100028-S

 

P4100038-S

 

P4100043-S

Här gällde det att se upp för mötande trafik!

P4100044-S

 

P4100047-S

 

P4100064-S

Villakvarteren ovanför byn Bolnuevo. Här är det många engelsmän som har hus och lägenheter.

Ligger still i Bolnuevo

Vi fortsätter att semestra i Bolnuevo, underbart sommarväder! Förmiddagspromenad på stranden, lunch ute i vår “trädgård” och efter lite siesta brukar jag (Eva) simma i utomhuspoolen som blir varmare för var dag. Vi har varit på scooter-utflykt till Puerto de Mazarrón där vi tittade på Jesus-statyn, lunchade i marinan och strosade på stan. I söndags tog vi scootern till marknaden, jag gick runt och fyndade lite medan Olle satt i skuggan vid scootern och väntade. Det blev en bomullsmorgonrock, en fin pläd, ett par pirat-shorts och ett armband samt spanska jordgubbar. I går firade vi vår 30-åriga bröllopsdag! Lite cava till lunchen och på kvällen gick vi på fina restaurangen i vår by – La Siesta – och åt en tre-rätters middag. Stötte på ett stort svensk-gäng som också var där och firade någons födelsedag. Mätta och belåtna promenerade vi hem utmed den fina strandpromenaden, 20 grader kl 22.00 är inte illa!

P4040002-S

Solnedgång på väg till restaurangen.

P4050010-S

Här är vi på väg upp till Jesus-statyn.

P4050012-S

Fantastisk utsikt från statyn, vi ser hela Puerto de Mazarrón härifrån.

P4050013-S

Marinan.

P4050018-S

En turist.

P4050021-S

Jesus-statyn.

P4050024-S

Strandpromenaden i Puerto de Mazarrón.

P4060026-S

Tvättdags – körde 2 maskiner och fick låna tork-ställning av våra trevliga grannar. Det tar inte lång tid att få tvätten torr i detta väder.

P4070029-S

Ja, nu har vi varit gifta i 30 år – ojoj!

 

26 grader i skuggan

Vi har toppenväder här i Bolnuevo, idag 26 grader i skuggan. Vi har sköna dagar på campingen, promenader, handla mat och vatten och trevliga restaurangbesök. Många svenskar lämnar  nu campingen efter att ha spenderat hela vintern här.

Igår firade vi Evas födelsedag och det var första gången vi fick regn på natten. Inte bara regn utan uppblandat med sand från Sahara-öknen.

Idag – fredag – simmade Eva i utomhuspoolen för första gången (den är inte uppvärmd) och det var nog inte alls 22 grader i vattnet som det stod på termometern, närmare 18 skulle jag gissa. Lite glass och kaffe i skuggan vid poolbaren satt inte fel. Nu har Olle varit och kontrollerat temperaturen i poolen med vår termometer, det var 19,7 grader och inte 22. Jag har alltså badad i vatten som är kallare än 20 grader, hua!

P4010003-S

Olles pack-arrangemang när vi har handlat mat och vatten i den lilla kvartersbutiken i Bolnuevo. Denna butik har precis allt trots den lilla ytan.

 

P4010005-S

Fina planteringar och växter inne på campingområdet.

P4030007-S

Häromdagen tog våra tyska grannar med oss på utflykt till grannbyn Isla Plana där vi fikade i solen. Helmut och Barbara spenderar hela vintern här i Bolnuevo och har gjort det de senaste 15 åren.

P4030011-S

Fin strandpromenad i Isla Plana, härligt att gå barfota i sanden!

P4040018-S

Två turister på vift i vinden på Bolnuevos strandpromenad.

P4040025-S

Blommande buskar och träd som klipps i roliga former.

P4050035-S

Bildbevis!