26 grader i skuggan

Vi har toppenväder här i Bolnuevo, idag 26 grader i skuggan. Vi har sköna dagar på campingen, promenader, handla mat och vatten och trevliga restaurangbesök. Många svenskar lämnar  nu campingen efter att ha spenderat hela vintern här.

Igår firade vi Evas födelsedag och det var första gången vi fick regn på natten. Inte bara regn utan uppblandat med sand från Sahara-öknen.

Idag – fredag – simmade Eva i utomhuspoolen för första gången (den är inte uppvärmd) och det var nog inte alls 22 grader i vattnet som det stod på termometern, närmare 18 skulle jag gissa. Lite glass och kaffe i skuggan vid poolbaren satt inte fel. Nu har Olle varit och kontrollerat temperaturen i poolen med vår termometer, det var 19,7 grader och inte 22. Jag har alltså badad i vatten som är kallare än 20 grader, hua!

P4010003-S

Olles pack-arrangemang när vi har handlat mat och vatten i den lilla kvartersbutiken i Bolnuevo. Denna butik har precis allt trots den lilla ytan.

 

P4010005-S

Fina planteringar och växter inne på campingområdet.

P4030007-S

Häromdagen tog våra tyska grannar med oss på utflykt till grannbyn Isla Plana där vi fikade i solen. Helmut och Barbara spenderar hela vintern här i Bolnuevo och har gjort det de senaste 15 åren.

P4030011-S

Fin strandpromenad i Isla Plana, härligt att gå barfota i sanden!

P4040018-S

Två turister på vift i vinden på Bolnuevos strandpromenad.

P4040025-S

Blommande buskar och träd som klipps i roliga former.

P4050035-S

Bildbevis!