April 2016 archive

Hemma

Kort resa hem. Träffade M innan avfärd. Hann även med en fika med E&M. Snö på marken runt Norrköping. Det snöade när vi kom hem. Suck. 4 grader.

Linköping

Långresa till Linköping, 65 mil Första regnet, i Danmark. Rutan blev ren Fick visa pass, både i Danmark & Sverige Fint väder i Linköping. Men kallt! Runt 8 grader, på kvällen 5, burr. Åt god middag med E&M på Yellow fellow

Burg

Till Burg, ca 40 mil Nästan ingen trafik Shoppade på Fleggaard Eva shoppade i “stan” ca 15 grader Vit sparris till middag, gott!

Greven

Kort resa till Greven, 32 mil Stökigt runt Köln, men inga köer Fint väder, 15 grader Schnitzel som vanligt Mycket svenskar, några vi träffat tidigare

Trier

For till Trier Fin resa, fint väder, ca 20 grader Tankade billigt i Luxenburg Framme redan 15:00 Lång promenad till stan God middag, men ingen sparris

Beaune

Till Beaune idag Väldigt blåsig resa, men soligt hela dagen 20 grader i Beaune, soligt Middag på ett “hål i väggen”, le Cercle, kanonbra!

Gruissan

Vi åker till Gruissan Fint väder men blåsigt Ca 23 grader Åt på L&L Brasseria, super igen!

Peniscola

Mjukstartade med kortare resa till Peniscola. Framme lagom till lunch. Åt gazpacho vid husbilen. 27 grader, soligt. Gick in till stan och käkade på La Muga, kanon-gott

Nu kör vi hemåt

Stängde lägenheten och flyttade in i husbilen. Sover här i natt. Middag på Woken. 22 grader

Förbereder hemresa

Hämtade husbilen på flygplatsen. Körde den till Bahia. Allt funkade!