Ligger still i Bolnuevo

Vi fortsätter att semestra i Bolnuevo, underbart sommarväder! Förmiddagspromenad på stranden, lunch ute i vår “trädgård” och efter lite siesta brukar jag (Eva) simma i utomhuspoolen som blir varmare för var dag. Vi har varit på scooter-utflykt till Puerto de Mazarrón där vi tittade på Jesus-statyn, lunchade i marinan och strosade på stan. I söndags tog vi scootern till marknaden, jag gick runt och fyndade lite medan Olle satt i skuggan vid scootern och väntade. Det blev en bomullsmorgonrock, en fin pläd, ett par pirat-shorts och ett armband samt spanska jordgubbar. I går firade vi vår 30-åriga bröllopsdag! Lite cava till lunchen och på kvällen gick vi på fina restaurangen i vår by – La Siesta – och åt en tre-rätters middag. Stötte på ett stort svensk-gäng som också var där och firade någons födelsedag. Mätta och belåtna promenerade vi hem utmed den fina strandpromenaden, 20 grader kl 22.00 är inte illa!

P4040002-S

Solnedgång på väg till restaurangen.

P4050010-S

Här är vi på väg upp till Jesus-statyn.

P4050012-S

Fantastisk utsikt från statyn, vi ser hela Puerto de Mazarrón härifrån.

P4050013-S

Marinan.

P4050018-S

En turist.

P4050021-S

Jesus-statyn.

P4050024-S

Strandpromenaden i Puerto de Mazarrón.

P4060026-S

Tvättdags – körde 2 maskiner och fick låna tork-ställning av våra trevliga grannar. Det tar inte lång tid att få tvätten torr i detta väder.

P4070029-S

Ja, nu har vi varit gifta i 30 år – ojoj!

 

1 comments

    • signe sedendahl on 2014-04-15 at 15:01

    Eva och Olle

    Grattis till30årsjubileet! Ni ser ju ut att må bra!

    Hälning och Glad Påsk !

    Signe o Bryngel

Comments have been disabled.