Vi fortsätter att semestra i Bolnuevo, underbart sommarväder! Förmiddagspromenad på stranden, lunch ute i vår “trädgård” och efter lite siesta brukar jag (Eva) simma i utomhuspoolen som blir varmare för var dag. Vi har varit på scooter-utflykt till Puerto de Mazarrón där vi tittade på Jesus-statyn, lunchade i marinan och strosade på stan. I söndags tog vi scootern till marknaden, jag gick runt och fyndade lite medan Olle satt i skuggan vid scootern och väntade. Det blev en bomullsmorgonrock, en fin pläd, ett par pirat-shorts och ett armband samt spanska jordgubbar. I går firade vi vår 30-åriga bröllopsdag! Lite cava till lunchen och på kvällen gick vi på fina restaurangen i vår by – La Siesta – och åt en tre-rätters middag. Stötte på ett stort svensk-gäng som också var där och firade någons födelsedag. Mätta och belåtna promenerade vi hem utmed den fina strandpromenaden, 20 grader kl 22.00 är inte illa!

Solnedgång på väg till restaurangen.

Här är vi på väg upp till Jesus-statyn.

Fantastisk utsikt från statyn, vi ser hela Puerto de Mazarrón härifrån.

Marinan.

En turist.

Jesus-statyn.

Strandpromenaden i Puerto de Mazarrón.

Tvättdags – körde 2 maskiner och fick låna tork-ställning av våra trevliga grannar. Det tar inte lång tid att få tvätten torr i detta väder.

Ja, nu har vi varit gifta i 30 år – ojoj!
1 comments
Eva och Olle
Grattis till30årsjubileet! Ni ser ju ut att må bra!
Hälning och Glad Påsk !
Signe o Bryngel