Utflykter

Igår tog vi moppen till den lilla staden Mazarron. Vi promenerade runt lite men det gick ganska fort, stan är inte så stor. Poolen är tydligen stängd varje onsdag så det blev ingen simning men istället tog vi en barfota-promenad på stranden. Sanden var mycket varm, det är att föredra tidig eller sen promenad för att skona fossingarna. Det var en varm och solig dag och på kvällen gick vi till den trevliga restaurangen Maria. Dagens meny bestod av grönsakssoppa, svärdfisk med pommes och sedan en glass till efterrätt.

Idag åkte vi grusvägar längs kusten västerut. Det var mycket guppigt och grusigt så vi körde långsamt och  njöt av utsikten. Det var ganska ödsligt men ibland mötte vi några hurtiga cyklister och även en och annan vandringsman. Vi åkte också upp i villakvarteren som ligger upp i berget ovanför Bolnuevo. Svindlande utsikt över Medelhavet. Efter lunchen tyckte vi det dammade så konstigt, det visade sig vara en dimma som drog in över byn. Nu såg vi inte berget alldeles bakom oss och det blev genast kallare (19 grader) så vi gick in och vilade lite siesta.

P4090001-S

En staty utanför en kyrka i Mazarron.

P4090002-S

Åt middag på “Marias” – här är Maria på bilden, en kul och glad tjej som snackar och skrattar med alla gäster. Hon är riktigt duktig på både engelska och spanska.

P4100006-S

 

P4100018-S

Scootertur västerut. Fantastiska klippformationer utmed hela kusten. Verkar vara någon form av sandsten.

P4100020-S

 

P4100028-S

 

P4100038-S

 

P4100043-S

Här gällde det att se upp för mötande trafik!

P4100044-S

 

P4100047-S

 

P4100064-S

Villakvarteren ovanför byn Bolnuevo. Här är det många engelsmän som har hus och lägenheter.