Från Cascais åkte vi vidare ner till Algarve-kusten. Första stoppet blev Albufeira, en lite större by vid havet. Trots låg-säsong var det mycket turister, mestadels engelsmän. Vacker vit stad i sluttning ner till havet, många små gator och gränder med tingeltangel och restauranger och barer. Vår ställplats låg i utkanten av staden och var ganska tråkig men bra service med duschar och toaletter, etc. Här stannade stannade vi i två dagar, första dagen tog vi en cykeltur för att se oss omkring. Bra med el-cyklar i alla dessa backar!

Stor och ganska öde strand trots det vackra vädret med 26 grader i skuggan. Men vattnet var nog betydligt kallare.

Vy över staden Albufeira.
1 comments
Tjenare semesterfirare! Fina bilder!
Vi har varit på Algarvekusten men inte just där ni är.
Bilderna av havet är väldigt frestande för mig,som gärna skulle vara i böljorna..
Njut så mycket ni kan !
Kramande hälsning
Signe o Bryngel