Portugal, vi börjar med Cascais nära Lissabon

Tidig start och färd mot Portugal. Fina vägar men lite regnigt och grått. Vi stannade och åt lunch på en parkering utmed motorvägen, fick stänga myggnäten för här var det massor av flugor. Vidare till Cascais vid havet för att hälsa på våra vänner Kjell och Camilla.

PB080077-S

 

PB080083-S

Första kvällen hos Kjell och Camilla i deras fina lägenhet. Vi bor lyxigt i deras gästrum och blir bjudna på excellenta middagar. Här grillar grabbarna vitlöks-räkor, gott, gott!

PB090093-S

Dramatiska klippor och Atlantens vågor. Här vill man inte snubbla!

PB090094-S

Randinga Söderholmarna och Camilla.

PB090099-S

Fin-fina stränder i Cascais.

PB090101-S

Olle och Zorro kollar vattentemperaturen. Zorro var fegast.

PB110135-S

En av dagarna besökte vi en bergsby som heter Sintra. Högt upp fanns ett otroligt slott, byggt i olika stilar under olika århundranden.

PB110150-S

Det blåste mycket så här högt upp i slottet.

PB110152-S

Utsikt från slottet i Sintra.

PB110178-S

Vi gjorde flera utflykter tillsammans, här besöker vi Kontinental-europas västligaste punkt. Mycket tjusigt men oj så blåsigt det var här!

PB120189-S

Vi tog pendeltåget från Cascais in till huvudstaden Lissabon (ca 30 min). En vacker tågfärd med utsikt över havet nästan hela tiden. Vi lunchade i Lissabon och sedan gick vi runt i de gamla gränderna, tittade på de charmiga, gamla spårvagnarna, de såg ut som spårvagnarna i San Fransciso.

PB120200-S

 

 

2 comments

    • signe sedendahl on 2013-11-15 at 10:34

    Eva o olle

    Tack för alla fina bilder! Roligt att följa med er på resan.!

    Vi är glada över att en hel vindruta är på plats!

    Hälsa till Elsa o Migel.

    Signe o Bryngel

      • olle on 2013-11-16 at 09:07
        Author

      Hej!

      Vi tycker att det är kul att ni läser bloggen! Just nu är vi på Algarve-kusten, en liten by som heter Fuseta där vi bor på campingen.
      Hlsn
      Eva & Olle

Comments have been disabled.