Vi lämnar hemmet en stund efter att Elsa och Miguel har kört iväg till Linköping. De handlar på Ikea och vi möter upp dem och Matilda för lunch på Max i Linköping. Efter hej-då-kramar far vi vidare mot Örkelljunga där vi ska lämna in bilen för den årliga servicen. Grått och regnigt hela vägen ner …