Från Peniscola for vi vidare till Palafrugell / Llafranc där vi varit tidigare, Olle var där först redan 1965.
Lite bilder nedan från Llafranc. Helt likt sig som vi minns det.
Vi stannade på en trevlig camping som heter La Siesta med gångavstånd till de båda byarna. Det var verkligen roligt att återse Llafranc där Olle och jag var i början av 80-talet. Mycket var sig likt; en lite lyxig och sömnig sommarnöjes-ort. Inga utländska menyer eller skyltar, endast katalanska och spanska. Vi besökte hotellet där Olle med familj bodde på 60-talet, åt i den mycket fina restaurangen, ja, det var nog den godaste mat vi har ätit på hela vår resa!
Dagarna gick fort och vi njöt i fulla drag, for på scooter-utflykter i flera timmar, åkte upp till fyren och tänkte på Olles morbror Heino som på den tiden joggade dit upp varje morgon. Vi promenerade runt den murade promenadstigen utmed vattnet mellan de två byarna, gick i de extremt jobbiga trapporna i LlaFranc, letade efter huset där Heino hade lägenheten (men är inte säkra på att vi verkligen hittade det, får titta i gamla fotoalbum hemma).








1 comments
Hali Halå! Varför är det så dåligt internet i Frankrike och Spanien. Jag har just läst i kapp på Bloggen och ville se lite nya fina bilder. Ha det gott i Frankrike! Ät så mycket ni bara kan! kramar från Pia o co