Den 13/4 lämnar vi Llafranc i fint väder och far vidare till Millau i Frankrike. Vi hittar en fin ställplats som är helt gratis och gångavstånd upp till stan, dock ingen el eller vatten men det har vi ju eget. Eftermiddagspromenaden visar att detta är en ganska gammal och lite fallfärdig stad, många hus och byggnader skulle behöva renovering. På ett berg ovanför staden flög hundratals “hang gliders” timme efter timme. En speciell vind gjorde detta möjligt. På kvällen gick vi runt i den gamla delen av stan och hittade en trevlig marockansk restaurang. Till middag blev det “Tajine” med kyckling och grönsaker som tillagas i en lergryta med strutformat lock. När vi promenerade hemåt igen träffade vi ett par engelsmän som kände igen oss från Eden i Peniscola, de var på väg hemåt till England och vi stod o pratade en stund i den ljumma kvällen.
Lite bilder från Millau nedan.

