Vi är fortfarande kvar på den trevliga campingen i Bolnuevo, strax utanför Mazzaron. Dagarna går fort, vi har scootrat in till staden Puerto de Mazzaron ett par gånger, shoppat och lunchat, besökt en mässa på långfredagen, mm. Promenader utmed strandpromenaden varje dag.
Igår, Påskafton, var vi medbjudna på svensk-lunch här på campingen. Det var meningen att vi skulle ha knytisen på stranden, men pga av blåsten flyttades den till en ledig plats på området. Ett glatt gäng samlades och sjöng, drog vitsar och snackade. Vi hade med oss vår rökta lax (från IKEA) och några kokta ägg med kaviar. En trevlig och annorlunda påskafton. Solen stekte och det var 28 grader i skuggan! Eftermiddagen spenderade Eva vid poolen och hör och häpna badade trots att det nog inte var mer än 19 grader! Härligt att få sträcka ut och simma ordentligt.
Gårdagens solsken ersattes av smatter på taket i morse. Mulet, regn till och från och ca 20 grader. Nåja, vi behövde nog inte mer sol på vårt skinn idag i alla fall.
Våra nya vänner från Mora som just köpt en Cartago i Tyskland bjöd in oss till deras “trädgård” för ett glas vin o en pratstund häromkvällen och idag for de vidare.

Puerto de Mazzaron på kvällskvisten när vi hade besökt kyrkan i stan på långredagen.

Så här ser det ut vid entrén till campingen på kvällen, väldigt tjusigt.

Strandpromenaden i Bolnuevo, ser lite öde ut just här, men spanjorer och turister promenerar ofta här.

Påsklunchen, alla sitter i en cirkel så att alla kan se och höra. Härliga norrlänningar som drog vitsar och en o annan skåning också!
1 comments
Miguel tyckte att det var lite småmystiskt i Täby med påskbuffé (de dukar vanligtvis bara upp maten på ett långbord och så går någon runt och serverar köttet eller fisken), men denna bordsplacering ser ännu konstigare ut! Hoppas ni fick våffelbilden från Nina!