21-24 besökte vi camping Marjal i Guardemar de Segura. Det var en lyxig anläggning men tyvärr väldigt avsides då en flod gjorde så att man fick gå eller cykla ca en 3 km för att komma ner till staden. Vi fick en plats brevid ett trevligt svenskt par – Siv och Kenneth – som hade spenderat hela hösten och vintern här. Ytterligare ett svenskt par som vi träffade var Yvonne och Håkan från Örebro. Vi åt lunch tillsammans och satt sedan och pratade tills middagsdags. Många gemensamma intressen och även gemensamma bekanta och vänner. Världen är liten! Det märktes att påsklov är på gång, campingen var fullbokad och vi bestämde oss för att fara vidare till Bolnuevo strax utanför Puerto de Mazzaron. Sista dagen i Guardemar var ganska kall och mulen, men när vi kom fram till Bolnuevo sken solen och 21 grader, härligt!
På våffeldagen åt vi inga våfflor men firade Olle med annat gott. Hittade en ny favoritrestaurang som heter La Siesta, gott kött och goda fiskar och skaldjur. Först testade vi köttet dagen innan Olles födelsedag och sen blev det piggvar på själva bemärkelsedagen.

Camping Marjal

Strandpromenaden inne i Guardemar var fin, vi tog scootern och tittade runt. Ganska mycket turister ändå.

Bolnuevos strand precis utanför camping-området. härligt! Men kallt i vattnet…..

De här blommorna ser vi överallt, verkar vara någon sorts suckulent.

Lyxlunch i solen!

Här äter vi god piggvar!


Födelsedagsbarnet!