Vi har det bra

I lördags lämnade vi Roqueta del Mar och åkte hela 4 mil till Almerimar, en trevlig ort med stor och fin hamn. Ställplatsen ligger precis vid hamnen. Här finns många restauranger och caféer, men framförallt finns här sol och värme! Vi njuter i fulla drag, cyklar runt i området/hamnen och äter gott varje kväll. Två em/kvällar har det kommit lite regn men passligt nog blivit uppehåll när vi gått ut för att äta middag. Det är många svenskar här, både golfare som bor i lägenheter och husbilsfolk. Lärde känna Barbro & Harald som vi säkert kommer att ha kontakt med framöver, de övervintrar i Torre del Mar, lite längre söderut.

Häromdagen kom ett gäng ryttare in bland barerna och tog en öl- och toa-paus. Sedan stämde de upp i sång och gitarrspel!

Idag har vi cyklat till Mercadona och handlat mat, det blev en god grekisk sallad till lunch. Vi har övergett de spanska baguetterna och nu laddat upp med svenskt knäckebröd, lite trist men så får det bli.

 

En trevlig lunch i Roquetas del mar dagen innan vi far vidare. Vi har tagit scootern hit och njuter av en god lunch. Campingen ligger en bit utanför själva staden, så det blir lunch på stan och middag hemma.

Åker vidare till Almerimar där vi ställer oss i hamnen

Känns nästan som i båten, här är utsikten från förarplatsen! Ja, jag har kollat att Olle lagt i handbromsen ordentligt!

Man kan även komma med häst…

Dagens lunch: grekisk sallad.

Här parkerade vi

1 comments

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-19 at 19:09

    Hej! kul att se var ni är nu. Det var ju en bra plats i hamnen med närhet till allt! Kram/Pia

Comments have been disabled.