Regn i Benidorm – beslut tas om att dra vidare söderöver där det ska vara lite mer soligt. Vi gav oss av i måndags fm i ösregn, regn, regn under färd. Blå himmel framöver, vi är på rätt väg!

Vidare mot solen som finns i Almeria. Bra vägar från Benidorm till Almeria. Betalväg en kort sträcka. Olle börjar få snurr på hur betalstationerna fungerar. Efter ca 3,5 timmes färd är vi framme vid camping Roquetas strax utanför Roquetas del Mar. Gångavstånd till stranden, scooter-avstånd till själva staden Roquetas del Mar, samt gång- eller cykelavstånd till mindre orter bredvid. Trevliga grannar, mest tyskar, men även några engelsmän. Vi har träffat ett annat svenskt par, Lena och Jan, som vi fick lite tips av, de har legat på denna camping i många år och stannar hela vintern.

Vi hamnar i Roquetas del mar

Äter gott till lunch idag, fiskrestaurang vid strandpromenaden i Roquetas del Mar. Tre sorters fiskar, två sorters musslor samt räka och bläckfisk (lite läskigt med sugkopparna på bläckfiskens armar, men väldigt gott).Solen strålar och vi har 22 grader idag också. Eftermiddagen tillbringades i stolen med bok och fika.

Trevlig camping, här har vi gott om plats för cyklar och scooter, bord och stolar. På vinterhalvåret får man stå på dubbla platser.

1 comments
Hej. Låter härligt att ni kommit fram till solen och värmen! Kramar från oss härhemma