Regn idag

Benidorm, som Manhattan bland bergen.

Efter slingriga vägen kom vi då fram till Benidorm. Oj vilken stor stad detta är, och så mycket människor. Vi hittade campingen Olle hade sett ut på en gång, El Raco, ca 15 min. promenad från stranden. En stor och bra plats parkerade vi på och gick sedan och tittade oss omkring. Vi träffade 2 svenska par som är “långliggare” och som kom med bra info om stan och campingen.

På fredagen tog vi en cykeltur ner till stan och gick på den fina strandpromenaden. Otroligt mycket engelsmän är det här, och nästan all personal i butiker och restauranger talar engelska. En god café latte på strandcafe och sen hem o vila lite. Tidig kväll tog vi en öl på en engelsk pub tillsammans med våra svenskar vi träffat här på campingen, Leffe & Maggan och Anders & Birgitta plus hunden Alonso. Senare på kvällen åt vi två en god middag på campingrestaurangen, men pep hem när engelsmännen började köra kareoke.

Igår, lördag bestämde vi oss för en lång promenad ner till gamla stan. Solen sken och det var 20 grader! Vi åt en bocadillo till lunch (baguette med olika pålägg) på en av hundratals restauranger och fik på strandpromenaden, tittade på alla människor som passerade. Man ser direkt på klädseln vilka som är turister och inhemska spanjorer. Vi hade tänkt ta bussen eller taxi hem men eftersom det var så fint väder så bestämde vi oss för att promenera hem också. Aj, aj, lilla hälsporre. Lite siesta i solstolen utanför husbilen, fika och läsa broschyrer om Benidorm och sedan Kina-restaurang på kvällen. När vi kom hem från restaurangen hade en liten skåpbil kommit och parkerat på tomten brevid oss, två små tält och en massa stojande spanska ungdomar. Jag tror inte spanjorer kan tala i normal samtalston….. men de drog ut på stan vid midnatt, dock kom de hem på småtimmarna och förde ett enormt oväsen. De skrattade, bråkade, och allt på högsta volym.

Idag söndag: ösregn efter 12.00, de bråkiga spanjorerna har åkt (hurra!) och vi sitter i husbilen och lyssnar på smattret från regnet. Internet fungerar men är ganska långsamt, men vi har ju inte så mkt annat för oss ändå i detta väder. I morgon planerar vi att resa vidare, troligtvis till Almeria, ca 35 mil härifrån.

Gamla staden.

Levante stranden.

I morgon åker vi nog vidare.

Här var vi

1 comments

    • signe sedendahl on 2012-11-14 at 15:39

    !Buenos dias amigos!

    Kul att höra av er,fortsätt att ha det bra!!!!Pia sitte!r bredvid och hjälper mig.

    Hon hälsar även Bryngel hälsar. Kram från oss alla

    Signe

Comments have been disabled.