Har fått tag på gasol, så vi far vidare till Benidorm

Efter en del letande i Benicarlo har vi nu även en Spansk gasol-flaska. Vi avslutar Peniscola med en delikat middag, fisk och skaldjur som vanligt. Många restauranger här erbjuder 3-rätters med vin och bröd inkluderat.

Ingrid, vår navigator, ser till att färden till Benidorm inte glöms i första taget. Vi for mil efter mil i bergen på smala, krokiga serpentinvägar. När vi började tänka på lunch och toa-besök dök en trevlig restaurang upp ute i ingenstans. Vi fick 3-rätters igen för en billig penning och satt och njöt i solen. Vid bordet brevid satt ett belgiskt par som vi pratade med, de talade om att det blev ännu kurvigare åt det håll vi skulle och de redan hade passerat. Och kurvigt värre blev det, men så vackert! Jag tog massor av kort från bilen, fanns inga ställen att stanna och fotografera på. Ibland blundade jag (Eva) när det var för brant utmed den smala vägen.

 

Hittade en trevligt lunch-ställe. Underbar fisksoppa som förrätt.

Här käkade vi

1 comments

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-13 at 09:47

    Hej! Det här såg mysigt ut! Jag förstår att du blundar på slingrande vägar. Minns studieresan till Schweiz där jag var livrädd uppe i bergen, men ooooo så vackert det är. Hoppas Olle trivs med bilens köregenskaper på dessa vägar. Här är det frost och några minusgrader, men solen lyser. Ha det! Kramar från Pia o co

Comments have been disabled.