Tar det lungt

I förrgår tog vi en härlig promenad på stranden. Vattnet känns riktigt varmt, någon sa att det är 22 grader. Lite duggregn under dagen och då passade vi på att jobba lite på datorn. På kvällen åt vi tapas och raziones av olika slag, det mesta var gott men Eva gillade inte fiskgrytan med potatis.

 

Igår cyklade vi till marknaden som hålls varje måndag. Mycket varma jackor och tröjor, men inga piratbyxor som jag (Eva) ville ha. Handlade lite mat på Consum och sen hem o fixa lunch. Tog en siesta på em och sedan en kvällspromenad till en mycket bra restaurang som heter Simo, ligger vid foten av Castellet och där fick väldigt färsk och god sjötunga. Engelsmännen vid bordet brevid var nyfikna på var vi kom ifrån och vi snackade en hel del med dem medans vi åt vår efterrätt, Olle åt Crema Catalan! Lite kyligt när vi promenerade hem vid 22.30.

Idag var det kallare, bara 15 grader och molnigt. För första gången fick vi sätta på oss långbyxor och tjockare tröja när vi skulle ut på cykeltur på fm. Vi cyklade fram till Castellet och parkerade cyklarna för att sedan gå upp, upp, för alla trappor. Oh vilken utsikt vi fick däruppe! Havet har verkligen en turkos-grön-blå färg som inte riktigt syns på bilden nedan. När vi gått ner från Castellet tog vi en tur i hamnen och tittade på alla fiskebåtar och fiskare som just hade kommit in och kvinnor som satt och lagade nät. När vi cyklade hem blåste det en hel del så vi fick sätta på oss vindjackorna. Nu ska vi snart äta lunch.

 

 

 

 

 

3 comments

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-10 at 18:25

    Hej igen!
    Den där Eva verkar vara lite kinkig både när det gäller mat och knäbyxor.
    Jag blir nyfiken på alla skaldjur. Ni får ta bilder på delikatessdiskarna och restaurangerna så vi får se vad som finns. Finns det tex barnacles/långhalsar? Något slags mussla som ska vara någon delikatess. Själv är jag försiktig med skaldjur (mollusker) men tycker de är fascinerande.
    Jag tycker ni kan kalla er resa för Eva och Olles kulinariska resa, eftersom maten är drivkraften, det är uppenbart!! Det är roligt att läsa om er framfart. Ha det fortsatt bra och hoppas ni får internetkopplingar så vi får se lite mer framöver. Kramar /Pia o co

      • olle on 2012-11-11 at 15:38
        Author

      Haha, ja nog äter vi gott nästan hela tiden. Det är roligt att prova nya saker också. Här i Benidorm finns inte lika mycket skaldjur och fisk, i alla fall är de nog svåra att hitta. Mycket är anpassat till engelsmännen. Engelsk frukost kan man få nästan varsomhelst och närsomhelst. Och för din info Pia, nu har jag köpt mig ett par sommar/piratbyxor för endast 5 euro! Här i Benidorm säljer man både sommar- och vinterkläder till skillnad från Peniscola.

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-10 at 18:21

    Vilken fin gränd med trappa!

Comments have been disabled.