Kvar i Peniscola

Vi hade lite duggregn under förmiddagen idag när vi cyklade iväg till Chino-affären för att införskaffa diskbalja, mm. I den butiken har de allt man kan tänka sig!  Efter cykelturen åt vi lunch “här hemma” i solsken och sen tvättade och diskade jag (Eva)  i min nya balja. Idag har tyskarna mittöver party, någon fyller år och nu sitter de o sjunger allsång! De har hållit på i några timmar nu. Annars är det väldigt lugnt här på campingen, alla går o lägger sig tidigt verkar det som. Vi stannar ett par dagar till och avvaktar bättre väder söderut, just nu har de regn där nere. I morgon ska det visst bli 26 grader och sol här, härligt. Ikväll blir det promenad ner på stan för ännu en god middag!

Igår scootrade vi till Mercadona och handlade lite mat. En stor butik med härlig fisk- och skaldjursdisk, oj vilka filurer det finns där ute i haven! Här på Eden camping hade de provsmakning av gåslever-produkter så det smakade vi förstås på. Eftermiddagstur med scootern för att leta efter en firma som säljer gasolflaskor. Den skulle ligga i Benicarlo som är byn här intill (större ställe än Peniscola) men vi hittade den aldrig. Men än så länge har vi gott om svensk gasol så vi får kolla upp det senare.

Igårkväll hittade vi en trevlig restaurang där jag provade på rätten Fideuá: som en paella fast med pasta istället för ris och en massa olika bläckfiskar och skaldjur, gambas mm. Det var väldigt  gott! Olle tog en blodig oxfilé som också smakade bra. Jag (Eva) ska komma ihåg att beställa “medium” när jag ska äta oxkött, för annars får man den nästan helt rå. Lång promenad hemmåt utmed strandpromenaden. Somnar ovaggad varje kväll!

En jättefin och lång strandpromenad. Här är ett konstverk i form av en drake i mosaik.

Lunch i solen!

Lunchdags i “trädgården”. Scootern i bakgrunden och våra minicyklar brevid bordet.

1 comments

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-04 at 14:56

    Hej. Det här ser riktigt mysigt ut! Har ännu ej kollat in var ni egentligen befinner er på kartan, men tittar in ibland. Ha det så bra! Kram Pia o co

Comments have been disabled.