21 grader i Peniscola

Regnet fortsatte hela natten och morgonen, så upp och hoppa tidigt, checkade ut och fortsatte mot Peniscola på betalvägar, bort, bort från regn och kyla! Vi körde förbi Barcelona och så kom sol och blå himmel! Apelsinodlingar utmed vägen och en och annan olivlund. Här hade regnovädret redan dragit norröver. Passerade Vinarós där Elsa var barnflicka en sommar och svängde ner till Peniscola. Vi hittade fram till Eden Camping som Olle hade kollat upp hemma i Sverige. Fin camping men många trånga platser, efter mycket trixande bytte vi till en större plats och parkerade bilen, kopplade in elen och njöt av värmen och solen. 23 grader i skuggan! Det finns en pool men den var väldigt kall. Promenix ner till strandpromenaden där vi åt en god lunch, äntligen fick man gå på restaurang igen! Campingen ligger väldigt nära stranden där det går stora vågor och där finns en lång och fin strandpromenad. På kvällen chansade vi och gick in på en skaldjursrestaurang där vi var de enda gästerna till en början. Beställde en tre-rätters meny som bestod av 3 förrätter: knivmusslor (Elsa – tänk att vi nu äntligen har ätit dessa du pratat om!), blåmusslor och sedan gambas och sedan en rätt som liknade paella men var såsigare med hummer och räkor. Till detta ingick lokalt vitt vin och en pannacotta till efterrätt. Mama mia vad gott det var!  När vi satt på restaurangen kom det massor av utklädda barn och tiggde godis av restaurangägaren!  Vilket underbart ställe detta är! Vi stannar nog några dagar.

Lunch på strandpromenaden.

 Här hamnade vi

2 comments

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-05 at 10:38

    Hej! Nu har jag varit inne och spanat på kartan var ni befinner er! Hör av er om ni vill jag ska kolla upp något, vi som har obegränsad internet. Kram Pia

    • DC on 2012-11-01 at 18:38

    Hur var knivmusslorna? Låter som ni har det toppen! Jag är i Tallinn nu och imorgon åker vi vidare mot Ryssland. Kram, Elsa

Comments have been disabled.