Vera Playa

Sista dagen i Almirimar är det så klart att man ser de snöbeklädda bergstopparna.

 

Vi gillade verkligen denna ställplats precis vid hamnen, även om vår trädgård bestod av asfalt så hade vi en fin utsikt och så nära till affärer och restauranger. Precis vid vår pir räddar de en delfin-unge, Marco, som hittades övergiven. Dygnet runt har dessa naturvårdare koll på delfinen, matar den, leker med den o ger mediciner.

Vi reser vidare till Vera Playa, på väg norrut. Efter en hel del kringelkroksåkande (Ingrid sa vid ett tillfälle “sväng höger och ta fågelvägen”) så hittade vi fram till ställplatsen. En helt ny och fin ställplats som drivs av en tysk. Vi åt en enkel middag i bilen och tittade lite på TV, just nu följer vi Doc Martin, en engelsk serie.

Vi är båda fascinerade av alla dessa vackra berg här i Spanien.

En god lunch på restaurante Hola Ola i Mojacar på vägen till Vera Playa. Vi chansade och stannade till utmed vägen vid en halvtrist bar/restaurang, men baksidan var så här fin!

Fin ställplats som dock låg ganska “off”

Här lyckas Olle surfa på internet, alldeles intill tillsyningsmannens stuga.

Här var vi