Peniscola

Vi börjar bli lite trötta, har nästan bara legat en natt på varje ställe. Nu längtar vi till lite Medelhavssemester! Upp tidigt och kör ca 50 mil från Atlanten ner till Medelhavet, närmare bestämt camping Eden i Peniscola. Vi får en fin plats med stor “trädgård” brevid ett svenskt par som först verkar lite negativa till vår ankomst och knappt säger hej. De tinar upp lite senare i alla fall. Vår plats är nr 002 och nära poolen som har 22 grader. Promenerar, cyklar, handlar, går på marknad och besöker restauranger förstås. Första kvällen var det många utklädda barn uppe vid restaurangerna vid Kastellet eftersom det var halloween. Vi passade på att äta på samma restaurang som vi gjorde för exakt två år sedan. Jag pratade franska med ägarinnan och engelska med hennes dotter som tyckte det var kul att träna sin engelska. Vi stannar här och har lite semester i vår husbilssemester.

PA310108-N

1 comments

    • Lasse G on 2014-11-09 at 15:12

    Skönt att se att ni har det bra. När man ligger här uppe i norr med rejäl flunsa får man trösta sig med er reselogg. Man blir lite friskare av det… Lasse och A-C

Comments have been disabled.