Cabopino

Resan till Cabopino (i närheten av Marbella) gick utmed kusten och jag (Eva) kunde inte låta bli att ta kort på fina utsikter. Vi tankade på vägen, tog fram lite frallor från frysen som fick ligga framme i solen och tina under färd så att vi kunde göra goda mackor när vi kom fram. Mer och mer bebyggelse ju närmare Malaga och Marbella vi kom. Vädret bättrade på sig och det var 22 grader och sol när vi kom fram. På rekommendation från vännerna i La Manga tog vi in på Campingen i Cabopino, och vi håller med, här är jättefint trots att det är en så stor camping. Vi tog en promenad till den närliggande marinan och stranden, kollade på naturliga sanddyner och var ganska svettiga när vi kom tillbaka. Hopp in i duschen och sedan gick vi på tjusig italiensk restaurang som ligger i anslutning till campingen. Massor av folk som kom utifrån med bil så det var ett populärt ställe. Man märker att vi är nära populära turistorter för priserna är avsevärt högre här.

P3250073-S

På väg från Almerimar till Cabopino.

P3250076-S

Salobreña åkte vi förbi.

P3250081-S

 

P3250087-S

Fin hamn i Cabopino med trevliga restauranger runtomkring. ikväll provar vi nog någon av dessa, vi ska ju fira Olles födelsedag – men några våfflor blir det nog inte!

P3250088-S

Härlig strand bara några minuters promenad från campingen.

P3250094-S

 

P3250101-S

God middag på måndagskvällen på den italienska restaurangen. Pasta med gambas, mums.

1 comments

    • signe sedendahl on 2014-03-29 at 19:10

    Hej på er!

    Härlig mat ,sol o badpool, perfekt för semesterfirare. Vi solar på balkongen!

    Roligt att se era bilder.Ha det bra, men sola med försiktighet.

    Hälsning vi tre!

Comments have been disabled.