Vi lämnar Santa Pola

Efter drygt en vecka i Santa Pola då vi mest fixat iordning i bilen, städat, handlat mat och gjort lite utflykter och ätit god mat, far vi vidare till Caravana parking i La Manga på Costa Calida, vid Mar Menor. Här möter vi upp med våra kompisar Lasse och Maria samt deras vänner Tommy och Irene. Campingen ligger vid havet och är väldigt stor, vi cyklade runt och tittade oss omkring på eftermiddagen. Det finns inomhuspol, kyrka, restaurang, tennis, mm, mm. Vid havet surfade gamla gubbar i den stadiga vinden, kul att titta på. På kvällen gick vi sex ut och åt middag på campingens restaurang nere vid stranden, gott och trevligt!

P3190017-S

Flamingos vid saltsjöarna i Santa Pola. Här tillverkar man alltså salt från havsvattnet.

P3190020-S

Här fick vi en fin plats i Santa Pola! Vi står ganska högt upp så vi får motion varje dag när vi går hem från stan. Vatten och köks-avlopp direkt på tomten, och el förstås.

P3200021-S

Vår närmaste restaurang i Santa Pola är China Woken, där kan man välja vad man vill ha wokat eller grillat; räkor, musslor, olika sorters bläckfisk, kyckling, fisk, ja allt finns!

P3160011-S

Vi lapar sol varje dag!

P3160013-S

Mysig lunch vid stranden i Santa Pola. Vi valde en holländsk restaurang, men var inte imponerade av hollänsk lunch…. nåja, vi blev mätta och utsikten och vädret var det inget fel på!