Vi stannade två dagar på campingen i La Manga, vid Mar Menor, ett innanhav innanför Medelhavet. Det var roligt att träffa våra vänner och deras vänner, men själva campingen var inte så rolig med exakt likadana platser i ett korrekt rut-system, och långt till all civilisation.

Vi tog en taxi till hamnen i La Manga och åt lunch tillsammans med våra vänner. Blåsigt så det var tröjor och långbyxor som gällde.

Vi promenerade lite i hamnen.



Vacker fyr vid hamnen.

Spanjorerna hade pick-nick på stranden med alla barn, ingen badade dock.

Tillbaka till campingen och en gemensam middag väntade. Tommy grillade spanska korvar till förrätt, Lasse lagade god kycklinggryta på sin elplatta utomhus, vi fixade sallad och dressing. Den goda middagen intogs i Irene och Tommys husbil som är störst. En rolig och sen kväll blev det med mycket skratt och till och med sång!

Dags att säga hej då, nu far vi snart vidare till Almerimar.

Innan vi lämnade la Manga tog vi husbilen och åkte hela vägen ut på den smala halvön La Manga. Mycket bebyggelse och kul att se Medelhavet på ena sidan och innanhavet på den andra. Här fanns en extremt brant bro som vi inte vågade köra över med husbilen, så här vände vi och for vidare.