Vidare ner i Moseldalen idag. Mycket vägarbeten och avstängda vägar så det var lite svårt för vår navigator Ingrid att hitta rätt. Vackert, vackert är det i alla fall i Moseldalen! Vi stannade i en av de många söta byarna och fikade och sedan vidare till byn Ernst där vi hittade en enkel ställplats med el. När vi betalade för ställplatsen fick vi provsmaka lite lokala viner och handlade förstås några flaskor. 22 grader ute kl 17.00 när vi tog en promenad upp i byn. Senare blev det restaurangbesök på Schinkstube som låg mitt i den lilla byn med utsikt över floden Mosel.
En massa bilder från resan till Ernst.
