Idag har vi tagit en långpromenad ner till strandpromenaden och sedan ner till torget i Santa Pola. Härlig blå himmel med strålande sol, men ack så blåsigt! På torget var det ganska vindstilla så vi stannade för lite tapas till lunch, som syns på bilden nedan. Det är chorizo i cider, stora, spanska köttbullar i sås, rysk sallad (Elsas favvo) och lite pommes och bröd. Mycket mätta och lätt solstekta gick vi en sväng i mataffären och sedan långpromenaden hemåt i stark motvind och sista biten är det uppförsbacke hem till vår husbil. En siesta och läsning (Eva läser Niceville som är svår att släppa) på sena eftermiddagen. Ikväll blir det middag hemma i bilen. Högsta temperatur idag var 16 grader i skuggan (om nu någon ville veta).
