Tillbaka i Santa Pola, flygresan gick bättre än sist, nu var bara maten slut på planet, men det tog vi igen på kvällen när vi åt på China buffén. Alla butiker är ju stängda på söndagar i Spanien, men Olle hade fått kontakt med ett par svenskar som också bor här på campingen och de erbjöd sig att handla lite frukostmat åt oss på lördagen. Ralf och Louise som de heter, träffade vi på på China-restaurangen så vi hade en trevlig kväll tillsammans.
Måndagen ägnades åt uppackning, bl a av scootern som ni ser nedan, Solen sken så vi åt en enkel lunch i “trädgården” och solade oss lite röda. Sedan blev det inköp av mat och senare en långpromenad ner till stan på kvällen. Vi hittade en bra restaurang som tillhörde ett hotell där vi åt olika sorters paella, en med ris och en med fyrkantiga små pasta-bitar, gott, gott.
Igår tog vi scootern och susade runt i hela Santa Pola, tittade på den långa, fina strandpromenaden, de vackra husen (och en del fula) och åt en lunch nere vid strandpromenaden. Sen letade vi reda på affären Eroski där vi gick runt och kollade utbudet och handlade lite sallad och getost till kvällen. Bra planering visade det sig sedan, precis när vi parkerade scootern började det dugga så smått och senare kom både blåst och ihållande regn som fortsatte till och från hela kvällen.

Tom bil, så vi stannar här och bunkrar.