Sista dagen i Bolnuevo

Vi har turistat Bolnuevo och Puerto Mazarron i några dagar nu. Campingen ligger på cykel- och moppeavstånd till Puerto Mazzaron, en trevlig turistby vid Medelhavet. Runt 20 grader och sol varje dag (förutom idag då vi har tvätt- och städdag och det är 17 grader o mulet med lätt bris) har vi haft, njuter i fulla drag som ni kan se på bilderna här nere. Mycket fritidsbåtar i alla storlekar ligger i hamnen.

Dagarna rullar på och i morgon fortsätter vår färd norröver, då har vi varit i Bolnuevo i fyra dagar. Det är en mycket fin camping med tjusiga planteringar och figurklippta buskar, tyvärr lite väl många hundar här (som skäller för tidigt på morgonen).

Fika i Puerto Mazarrons hamn

Sandklipporna i Bolnuevo. Det är Eva som är på väg att klättra upp och kolla lite närmare.

.

Måndagar är det marknad i Puerto Mazarron. Det var ju tur att vi fick reda på det av andra svenskar här! Eftersom jag inte har Elsa och Matilda med som shoppingkompanjoner fick Olle härda ut på en lång runda bland alla stånden. (Miss you girls!)

En god lunch i hamnen med fisk och skaldjur, det börjar bli en vana! 

 

I morgon far vi förbi flygplatsen och kollar parkering

1 comments

    • Pia Sedendahl Åström on 2012-11-30 at 11:25

    Härligt med lite mer sol och värme! Fantastiska sandklippor. Synd att ni inte tog några bilder när du kommit upp en bit i klättringen. Kram/Pia

Comments have been disabled.