San Sebastian

Från Biarritz far vi vidare in i Spanien, där vi stannar i den fina staden San Sebastian, bra ställplats vid universitetsområdet. Lång promenad ner till gamla staden, fantastisk strandpromenad och fint väder. Här är utbudet av restauranger större än på några andra platser vi varit på. Här stannade vi i två dagar för att hinna smaka lite mer på all god mat. Första kvällen hittade vi en populär restaurang där vi fick vänta en stund på bord, men det var det värt. Servitrisen rekommenderade ett lokalt vitt vin, med en aning bubblor i, som hälldes upp med en speciell pip i flaskhalsen i en lång stråle. Taxi hem till husbilen fick det sedan bli. Nästa dag cyklade vi runt i staden, vi kommer ju långt med våra el-cyklar! Snubblade över en 2-stjärnig Guide Michelin restaurang där vi åt en god avsmakningsmeny. Vi träffade också på ett par svenskar, Eva & Hasse, som vi fikade med vid bilarna. Vädret var på topp hela tiden!

PA220003-S

Här kör vi snart in i Spanien.

PA230019-S

Den fina stranden la Concha i San Sebastian. Vi vet inte vad de har skrivit i sanden, försökte få hjälp av Elsa o Miguel, men de visst inte heller.

PA220006-S

 

PA220008-S

Fin solnedgång!

PA220015-S

God mat – här har vi en hel marulk.