Biarritz

Nu har vi kommit fram till Biarritz efter en trevlig tur på småvägar utmed kusten. Mycket pinje-skogar, och små byar utmed vägen. Här står vi på en ställplats i södra delen av staden, många husbilar har stannat här. Vi träffade på en svensk husbil som är på väg hemmåt. Efter lite vila tog vi en mycket lång promenad upp till de centrala delarna av staden. Många backar och vackra vyer. Kanske känner Matilda igen sig från sin språkresa för några år sedan? Efter fika på stan, inhandlande av grönsaker och frrukt knallade vi hemåt, trötta fötter efter 3 timmars utfllykt lagade vi till frysta quiche lorraine i bilen med god sallad till. Bra beslut att äta “hemma” då det kom en lätt regnskur. Fortfarande varmt ute nu kl 21.00 – 23 grader.

PA210036-S

Staden Biarritz.

PA210038-S

PA210045-S

En fin liten inhägnad hamn, båtarna guppade ordentligt, här rör sig havet hela tiden.

PA210046-S

 

PA210053-S

Äntligen nedförsbacke på hemvägen.