Den 14/10 anlände vi till ett grått och lite småkallt Trier i Tyskland invid Moseldalen. Vi tog in på samma ställplats som i våras, strax utanför staden.


Här står vi bland alla husbilarna på ställplatsen, precis brevid floden Mosel. Gång- och cykleavstånd in till den fina staden.


Middag första kvällen i Trier, hemmagjord chili con carne från frysen, passade bra en regnig kväll.

Nästa dag cyklade vi in till stan och såg oss omkring. En fin gammal stad med mycket butiker och sevärdheter. Regnet hängde i luften och lagom vid lunch började det regna, så vi gick in och tog en macka på ett fik tills det slutade regna. Vi handlade också fingervantar och en mössa till Olle, ja, det var lite kallt.

Många gamla och fina hus i Trier.

Torghandel i Trier.