Nu är vi i Alfeld, en liten, gammal och mysig stad där Olles mormor föddes och växte upp. Vi har hittat en gratis-parkering med plats för två husbilar, precis vid Rådhuset. Under eftermiddagen tog vi en promenad och såg oss omkring, stor loppismarknad på torget, många matstånd med tyska specialitéer, mm.

Gågata i Aldfeld, fina hus.

Här är loppmarknaden i full gång. Solen tittade fram ibland, men det var lite kyligt och blåsigt.

Här är Djurmuséet i Alfeld som tyvärr var stängt. Olles mormors familj hade djurimport till Tyskland från hela världen och idag finns detta museum som minne.

Här ska vi stå över natten, först lite middag på stan.