AVfärd från Mimizan Plage, resan gick genom småbyar och pinjeskog. Kanonväder. Vi står på samma ställplats som förra gången, fullt med fransmän och en och annan tysk. Rundtur med cyklarna, mycket att se. Skönt med el-cyklar då Biarritz är en väldigt kuperad stad, många backar är det. Lunchade med utsikt över havet och mumsade goda musslor, provade en med rockford-sås och en med curry-sås. Lite siesta och på kvällen vandrade vi uppför den långa backen till en trevlig restaurang jag läst om på internet (trip advisor) – La Tantina de Burgos – den ligger ganska ocharmigt vid en rondell men mat och personal var över förväntan (ett gäng surfare som jobbade där).
