Category: Husbil

Husbils-liv

Packat och klart.

Nu är bilen fullpackad, allt som behövs + en del till. I morgon bär det av.

Stuvning…

Hemma från Norrköping.

Sov Ons-Tors. på sjukhusparkeringen, lite trångt men vi fick plats i en ruta. Elsa hade tid 7:30, allt flöt på, hemma kl 19 efter en regnig färd. Allt fungerade!

Skavsta nästa…

…för att hämta Elsa. Sedan till Norrköping för natten. Så nu får vi se om allting fungerar!

Meckat värmare.

Webaston (diesel-värmaren) funkade inte som den skulle. Någon stackare som kopplar ihop elkablar på fabriken är tydligen färgblind, men nu är det rätt kopplat.

Gasol adaptrar…

införskaffade. Till / från tysk och spansk flaska.

Vikt…

Nu är husbilen vägd på vågen hos bilprovningen i Vby. 4320 Kg, förare inkluderad, tankad, solceller på plats, rostskyddad samt en del packning. Helt Ok. Vi får nog med oss det mesta vi tänkt oss på våra resor.

Moppen hemma…

Hämtade nya Hondan idag hos Honda Center. Åkte dit med HB för att kolla att den fick plats i garaget. Och det fick den ju. Färg-glada hjälmar finns redan hemma, men det blev garage-skjuts hem för moppen. Men väl hemma blev det lite test-åka. Så nu har t.o.m. Eva åkt med bak på moppen, hepp. Går …

Continue reading

Rostskyddad…

hos Rostskyddsmetoder i vällingby.

Moppen beställd…

Beställt en Honda Vision. Hittade lita färgglada hjälmar, även dom beställda. Blir kul…